Prikaz za slabovidne
Spletno naročanje
Osrednja vsebina

Navigacija

Navigacija

  • Pacientove dolžnosti
  • Zakon o pacientovih pravicah ureja pacientom veliko pravic. Ne smete pa pozabiti, da pacientom nalaga tudi nekatere dolžnosti (Pacientove dolžnosti, 54. člen Zakona o pacientovih pravicah, Uradni list RS, št. 15/08 in 55/17).

    Kaj lahko storim?
    Živim, kot priporočajo strokovnjaki. Zdravo se prehranjujem, skrbim za telesno aktivnost itd. Ob pravem času obiščem svojega zdravnika. Odzovem se na vabilo za preventivni pregled ali cepljenje.

    Kaj so mi naročili?
    Zdravstveno osebje pozorno poslušam in si zapomnim ali zapišem njihova navodila. Preverim, ali sem navodila pravilno razumel. Navodila skrbno upoštevam, saj mi pomagajo pri zdravljenju in ohranjanju zdravja.

    Kako se naročim?
    Prilagodim se različnim načinom naročanja (osebno, po telefonu, po pošti, e-pošti, preko spletnega naročanja). Ko se naročam, natančno navedem težave in želje (v primernem obsegu). Na klic se pripravim. Upoštevanje urnikov in hišnega reda prispeva k zadovoljstvu vseh in omogoča nemoteno delo. Razumem, da je dogovorjena ura pregleda ali preiskave pomembna za njen rezultat.

    Kaj naj storim pred obiskom zdravnika?
    Preden se odpravim k zdravniku, se na srečanje natančno pripravim:
    preverim uro obiska;
    • napišem spisek vprašanj, ki jih želim postaviti zdravniku;
    • napišem spisek zdravil, ki jih uporabljam;
    • pripravim vse izvide, ki jim moram pokazati zdravniku;
    • zabeležim svoje pretekle bolezni in poškodbe, alergije in pomembnejše bolezni sorodnikov, ki jih zdravnik še ne pozna;
    • za pregled se pripravim po navodilih, ki sem jih dobil.

    Prijazna beseda lepo mesto najde
    Do zdravstvenega in drugega osebja sem vljuden in spoštljiv. Do pacientov, ki jih srečam, sem nevsiljiv. Razumem in upoštevam, da morajo nekateri v oskrbo nujno, preko vrste.

    »Halo, meni je slabo.«
    Kadar med zdravljenjem opazim nenadno poslabšanje ali neobičajne stranske učinke, o tem takoj obvestim zdravnika. Če me slabost obide v čakalnici, to takoj sporočim medicinski sestri!

    »Halo, jutri me ne bo.«
    Če ugotovim, da ne bom mogel na pregled ali zdravljenje, takoj obvestim zdravnika. Tako tudi sam prispevam k skrajševanju čakalnih dob.

    Izkazovanje zavarovane osebe
    Pri obisku zdravnika ali uveljavljanju druge zdravstvene storitve, ste dolžni predložiti veljavno zdravstveno kartico in na željo uslužbenca tudi vaš osebni dokument.

    Spremembe osebnih podatkov
    Vedno sporočite spremembe osebnih podatkov medicinski sestri, da vas bodo obvestila našla pravočasno in na pravem naslovu / telefonu.

    Napotnica in delovni nalog
    Napotnico ali delovni nalog izda osebni zdravnik na podlagi pregleda in po lastni presoji, ne na podlagi vaše želje ali dogovora s specialistom. Rok za predložitev napotnice je vezan na stopnjo nujnosti, in sicer je potrebno v primeru stopnje »nujno« napotnico predložiti naslednji dan, v primeru stopnje »zelo hitro« v 7 dneh, v primeru stopnje »hitro« ali »redno« pa v 21 dneh od izdaje.

    Predračun in račun za storitve
    Dolžni ste plačevati doplačila in samoplačniške storitve, zato se o tem predhodno informirajte in zahtevajte predračun. Ob koncu zdravljenja, preiskave ali pregleda, zahtevajte račun za plačilo. Zaželeno je plačevanje z bančno kartico.
  • Pacientove dolžnosti in postopki v ambulantah družinske medicine
  • Naročanje na pregled
    Na pregled pri zdravniku se je potrebno naročiti, če je le mogoče, najmanj 1 teden pred želenim obiskom. Pred pregledom se doma pripravite, poskrbite za osebno higieno in čista oblačila, mogoče napišete kratek opomnik, da se čim bolje izkoristi predviden čas obravnave pri zdravniku.
    Prosimo vas, da se za obravnavo naročate pri svojem izbranem osebnem zdravniku ali pri zdravniku, ki ga nadomešča. V primeru, da boste na dan, ko vaš zdravnik dela ali ima zagotovljeno nadomestilo, pri neizbranem zdravniku koristili storitve, ki niso opredeljene kot nujno zdravljenje in nujna medicinska pomoč, boste za te storitve samoplačniki (7. točka 2. odstavka 252. člena Pravil OZZ).

    Recept, medicinsko tehnični pripomoček
    Recepte za stalno zdravljenje je potrebno naročiti en teden prej, preden zdravila porabite. V kolikor naročate letne recepte, morda potrebujete pregled pri zdravniku ali pregled krvi, zato medicinsko sestro na to opozorite. Za vse spremembe v terapiji, ki jo je predpisal drug specialist, morate prinesti izvid vašemu osebnemu zdravniku. Predpis medicinsko tehničnih pripomočkov je možen le s kartico zdravstvenega zavarovanja. Večina omenjenih pripomočkov se izda za obdobje 3 mesecev, nov predpis zanje je mogoč največ 10 dni pred iztekom tega obdobja. Trajnostna doba medicinskega pripomočka je odvisna od vrste medicinskega pripomočka, v določenih primerih pa tudi od starosti zavarovane osebe.

    Napotnice
    Napotnice izda osebni zdravnik na podlagi pregleda in po lastni presoji, ne na podlagi vaše želje ali dogovora s specialistom. Napotnice za kontrolne preglede uredite pri osebnem zdravniku pravočasno, vsaj 1 teden pred datumom pregleda in osebnemu zdravniku dostavite izvid kliničnega specialista, iz katerega je razvidno, da je predviden kontrolni pregled. Rok za predložitev napotnice je vezan na stopnjo nujnosti, in sicer je potrebno v primeru stopnje »nujno« napotnico predložiti naslednji dan, v primeru stopnje »zelo hitro« v 7 dneh, v primeru stopnje »hitro« ali »redno« pa v 21 dneh od izdaje. Rok za predložitev napotnice ne velja za naročanje na kontrolne preglede. Časovna veljavnost napotnice se določi glede na vsebino napotitve in traja največ eno leto. Na napotnico se lahko napiše »NUJNO« le v primeru, da obolenje po presoji vašega zdravnika resnično zahteva nujno nadaljnjo obravnavo.

    Bolniški list
    V kolikor ste zboleli in potrebujete bolniški stalež, morate obvestiti oz. se oglasiti v ambulanti najkasneje v treh dneh od pričetka staleža. Osebni zdravnik lahko na podlagi pregleda odpre bolniški stalež največ za 3 dni nazaj (232. člen Pravil OZZ). Bolniški stalež do 30 koledarskih dni je v domeni osebnega zdravnika, nad 30 dni pa imenovanega zdravnika na ZZZS. V kolikor pričakujete daljši bolniški stalež, se morate najkasneje 7 dni pred iztekom obdobja bolniškega staleža, ki je v domeni osebnega zdravnika, ponovno zglasiti pri osebnem zdravniku z vsemi izvidi specialistov, ki utemeljujejo podaljšanje staleža. Če ste sprejeti v bolnišnico, morajo vaši najbližji osebnemu zdravniku prinesti potrdilo o hospitalizaciji v roku 3 dni po sprejetju. V nasprotnem primeru je odprtje bolniškega staleža mogoče šele z odobritvijo imenovanega zdravnika ZZZS.

    Komunikacija
    Vsi si želimo, da bi bilo naše sodelovanje kar najboljše, zato je še posebej pomembno, kako se drug do drugega vedemo. Kot vi upravičeno pričakujete prijaznost in spoštljivost s strani zdravstvenih delavcev, si tudi mi želimo takšnega odnosa od vas. Prosimo vas za strpnost in razumevanje, še posebej takrat, ko je morda zaradi večjega števila akutnih obolenj, nujnih stanj ali ob nadomeščanju drugih zdravnikov treba na pregled počakati malo dlje. Nekateri pacienti morajo biti oskrbljeni nujno, preko vrste. Če imate visoko telesno temperaturo, bolečine, poškodbo, nenadno vrtoglavico in oslabelost ter bolečine v prsih, to povejte medicinski sestri. Pomagajte nam, da bo ambulanta delovala čim bolj nemoteno, saj si tudi mi želimo, da bi bile vaše zdravstvene težave čim prej odpravljene.
  • Zastopniki pacientovih pravic
  • Z Zakonom o pacientovih pravicah se izpolnjuje večletno prizadevanje za izboljšanje razmer na področju varovanja in uresničevanja temeljnih pravic pacientov.

    Prav je, da pacienti poznajo svoje pravice, ki bodo prispevale k večji kakovosti zdravstvene oskrbe in da pacienti vedo, kako je te pravice moč uresničevati in kako doseči njihovo varstvo, če so jim kot uporabniku zdravstvenih storitev kršene.

    Več si lahko preberete v OBVESTILU.

    Uradne ure za Območno enoto Novo mesto - zastopnik pacientovih pravic Robert Cer
     
    Lokacija: Nacionalni inštitut za javno zdravje, Območna enota Novo mesto,  Muzejska ulica 5, 8000 Novo mesto
     
    Telefonska številka: 07 3934 313 
    E-mail: robert.cer.ext@gov.si

    Uradne ure zastopnika: 
    • sreda med 16.00 in 20.00 uro in  
    • četrtek med 09.00 in 13.00 uro. 

    Naročanje po telefonu: od ponedeljka do petka med 8. in 12. uro na telefonsko številko 07 3934 310.

×
×

Prikaz za slepe in slabovidne

Barva ozadja in pisave


Izjava o dostopnosti

S tem, ko uporabljate spletno mesto, dovoljujete uporabo piškotkov v skladu z našo politiko varovanja zasebnosti.

NASTAVITVE